Apie kelionę trumpai
  • Kelionės data :
    2020 m. gegužės 07 - 10 (Ketvirtadienis - Sekmadienis, 4 d.)
  • Kaina :
    393 Eur + skrydis 128 Eur
  • Grupės dydis :
    iki 18 žmonių
  • Transportas :
    kelionė lėktuvu
  • Išvykimo vieta :
    iš Vilniaus

Kijevas – vienas seniausių miestų Rytų Europoje, archeologų duomenimis skaičiuojantis daugiau nei 1500 metų. Tai pirmosios rytų slavų valstybės Kijevo Rusios sostinė, miestas, visais laikais išlaikęs politinio, kultūrinio ir administracinio centro vaidmenį, rytų slavų valstybingumo, istorijos ašis modernioms ukrainiečių, rusų ir baltarusių tautoms.

1 diena. VILNIUS – KIJEVAS

11.35 val. tiesioginis skrydis Vilnius – Kijevas. 12.55 val. atvykstame į Ukrainos sostinę ir autobusu keliaujame į centrą. Pietaujame.

Pirmoji pažintis su miestu – apžvalginė ekskursija autobusu, kurios metu susidarome panoraminį miesto vaizdą. Aplankome paminklą Kijevo įkūrėjams broliams Kijui, Čekui, Chorivui ir seseriai Libid ant Dniepro kranto, didžiausią monumentą Europoje Tėvynė-Motina, Golodomoro monumentą; apžiūrime svarbiausią Ukrainos įstatymų leidžiamosios ir vykdomosios valdžios erdvę - Aukščiausios Rados pastatą ir Ukrainos prezidento ceremonijų rūmų ansamblį - buvusį Rusijos imperatorių Marijos barokinių rūmų ir parko (Маріїнський) ansamblį, pasivaikštome parke. Pravažiuojame sovietinės stalininės architektūros Chreščiatiko gatvę ir Nepriklausomybės aikštę (Majdan), kur prisimename artimiausius skaudžius Ukrainos istorijos įvykius; aplankome reprezentacinį Rusijos imperijos neobizantinės stilistikos Šv. Vladimiro soborą, skirtą pažymėti 900 Kijevo Rusios krikšto metines.

Vakarop apsigyvename viešbutyje. Laisvas laikas, rekomendacijos kaip praleisti laisvą laiką.

Bus organizuojama grupės vakarienė tematiniame ukrainietiškos virtuvės restorane.

2 diena. KIJEVAS

Pusryčiai.

Tęsiame pažintį su Kijevo istorine dalimi – vykstame į Golodomoro monumentą-muziejų ir Kijevo Pečerų Laurą.

Tikslingai važiuojame metro, kad aplankytume giliausią pasaulyje metro stotį „Arsenalnoe“ - sovietmečio inžinerijos ir statybos meno paminklą. 1960 m. atidaryta stotis įrengta 105,5 m gylyje, norint ją pasiekti reikia leistis eskalatoriumi ilgiau nei 5 minutes.

Lankome Golodomoro monumentą ir muziejų. Golodomoras – tai viena didžiausių nacionalinių katastrofų Ukrainos istorijoje. Sąmoningai sovietų valdžios sukeltas badas 1932–1933 m. prilyginamas ukrainiečių tautos genocidui.

Kavos pertrauka.

Kijevo Pečerų Laura (UNESCO Pasaulio paveldo objektas) – tai veikiantis vienuolynas ir svarbiausias Ukrainos dvasinis–religinis centras, istorinis draustinis. Dar 1051 m. įkurtas stačiatikių vienuolynas, šiandien užima didelę teritoriją mieste (tai miestas mieste) ir puošia Kijevo panoramą daugybės auksinių cerkvių kupolų karūna – teritorijoje veikia virš 13 cerkvių. Lankome Švč. Dievo Motinos Užmigimo (Uspenskij) soborą, Šv. Antonijaus ir Teodosijaus cerkvę, Didžiąją varpinę. Leidžiamės į Artimąsias ir Tolimąsias olas, kuriose iš pradžių vienuoliai gyveno, o vėliau laidojo tiek vienuolius, tiek kilmingus ir garsius asmenis. Čia palaidota daug garsių istorinių asmenybių, tarp jų ir Gediminaičių kilmės asmenys. Klaidžiojimas šiais tamsiais labirintais pasišviečiant tik žvakelėmis paliks neišdildomą įspūdį. Tikintieji turės galimybę paprašyti malonių čia palaidotų šventųjų. Lankome vienuolyno erdvėje esantį Ukrainos istorinių vertybių muziejų, kuriame eksponuojama išskirtinės skitų, sarmatų, Kijevo Rusios, Vakarų Europos juvelyriškos ir liturginių reikmenų vertybės. Pietų pertrauka.

Tęsiame ekskursiją pėsčiomis po istorinę Kijevo dalį – Viršutinį miestą (Ве́рхнє мі́сто). Lankome kitą  UNESCO Pasaulio paveldo objektą – Šv. Sofijos soborą (XI, XVII a.) – įspūdingiausią ir vertingiausią šventovę Kijeve, kuri kartais pavadinama krikščionybės Kijevo Rusioje lopšiu; pakeliui pamatome paminklą Ukrainos kazokų etmonui Bohdanui Chmelnickiui, iškalbingą kunigaikštienės Šv. Olgos, apaštalo Andriejaus bei Šv. Kirilo ir Metodijaus paminklą, užsukame į Šv. arkangelo Mykolo Auksiniais kupolais soborą (XII, XVIII, XX a.), surandame vietą, kurioje stovėjo vadinamoji lietuvių pilis. Toliau leidžiamės link Šv. Andriejaus kalvos, kurią imperatorės Jelizavetos iniciatyva XVIII a. vid. vainikavo imperatoriškojo architekto Bartolomeo Rastrelli suprojektuota barokinė Šv. Andriejaus cerkvė. Nuo Šv. Andrejaus cerkvės prasideda status ir vingiuotas nusileidimas į Podolą – Andrejevskij Spusk – vieną vaizdingiausių gatvių, dar vadinamų Kijevo Monmartu. Andrejevskij Spusk apačioje prieiname paminklą visame pasaulyje žinomam rašytojui M. Bulgakovui ir namą (dabar muziejų), kuriame jis gyveno.

Laisvas laikas, rekomendacijos kaip praleisti laisvą laiką.

3 diena. KIJEVAS – ČERNOBYLIS (pageidaujantiems) – KIJEVAS

Pusryčiai.

Pageidaujantiems bus organizuojama 1 dienos trukmės ekskursija į Černobylio zoną – „sustojusio laiko erdvę“. Ekskursiją vykdo oficialus organizatorius, pasirūpina leidimais ir garantuoja saugumą. Lankomas Černobylis, Pripetė, privažiuojama prie pačios elektrinės, apžiūrima Duga – Sovietų sąjungos tolimojo veikimo radaras – karo inžinerijos „stebuklas“ ir mitas. Vakare apie 20.00 val. grįžimas į Kijevą.

Nevykstantys į Černobylį tęsia pažintį su Kijevu. Ekskursiją po istorinę Kijevo miesto dalį Podilą (Apatinį miestą). Podilas – tai prekybinis amatininkų, prekeivių, uosto miestas, į kurį nusileidžiame Kijevo funikulieriumi. Esant palankiam orui – 1 val. pasiplaukiojimas Dniepru, gėrintis miesto didybe ir gamtiniais ypatumais. Toliau lankome Kontraktų aikštę, Kijevo-Mohylos akademijos pastatus, Šv. Floro ir Lauro moterų vienuolyno kompleksą, Dievo Motinos Užmigimo cerkvę. Pietų pertrauka. Grupei pageidaujant lankome Černobylio tragedijos muziejų ir/arba Vienos gatvės (Andrejevskij spusk) muziejų. Laisvas laikas, rekomendacijos kaip praleisti laisvą laiką.

4 diena. KIJEVAS – VILNIUS

Pusryčiai.

„Nėra gražesnio miesto pasaulyje, nei Kijevas“, – yra pasakęs M. Bulgakovas. Lankome Machailo Bulgakovo memorialinį namą-muziejų.

Laisvas laikas, rekomendacijos kaip praleisti laisvą laiką.

Apie 17.00 val. išvykstame į oro uostą. 19.35 val. skrydis Kijevas – Vilnius. 20.55 val. grįžtame į Vilnių.